Reč je upravo o dokumentu koji je i uvodni deo biznis plana. Iako dolazi na prvom mestu, ova sekcija se najčešće piše poslednja.
Podrazumeva ključne vrednosti i ono što je jedinstveno u vezi sa kompanijom. Pravna forma organizacije, ko su ključni ljudi, kako doprinose poslovanju. Opis proizvoda i usluga na koji način se dolazi do potencijalnog klijenta, kompetencije tima, potrebe na tržištu, struktura klijenata itd. Kratak prikaz čitave operacije.
Najvažnije je da opis proizvoda/usluge bude jasan. Opis kako korisnici koriste taj prozvod ili uslugu i po čemu se razlikuju od sličnih proizvoda ili usluga na tržištu. Svi detalji po kojima se proizvod razlikuje od konkurentskih, faktori koji će doprineti uspehu proizvoda, aranžmani sa dobavljačima. Da li se proizvodi ili usluge zasnivaju na intelektualnoj svojini. U kom stadijumu razvoja se nalazi proizvod.
Detaljna analiza ciljanog tržišta. Koliki udeo se može očekivati i na osnovu kojih predpostavki. Uspostavljanje cenovnog modela, načina distribucije, strategiju konkurenata itd. Analiza tržišta je osnov za dalje planiranje i značajan alat koji opisuje tržište na osnovu veličine, demografije, strukture, rasta, trendova i potencijala prodaje. Analitika daje slobodu ali i tačne pretpostavke za dalje projekcije poslovnih koraka i strategija razvoja i kanala distribucije.
Trenutno stanje industrije iz okruženja, njenu veličinu, trendove, igrače, postojeća konkurentska rešenja, slične projekte, kakav je trenutni status i tržišni položaj tih rešenja, kao i očekivani odgovor konkurencije. Svrha konkurentske analize je da se odrede prednosti i slabosti konkurencije i strategije koje će obezbediti prednost. Ukoliko je reč o novom proizvodu, potrebno je analizirati koliko je potencijalnoj konkurenciji lako da uđe na to tržište sa sličnim rešenjem.
Kreiranje marketing planova, promocija, cene, distribucija. Vrednosti i prednosti pomoću kojih je moguće postići interesovanje, pažnju i lojalnost kod potencijalnih ili postojećih klijenata. Da li će plan promocije podrazumevati investiranje u javne medije ili će naglasak biti na savremenim komunikacionim kanalima poput socijalnih mreža? Sadržaj i tok informacija do potrošača, ko je ciljna grupa i ko će se baviti prodajom.
Na koji način posao stvarno funkcioniše i kako se njime upravlja. Segment treba da istakne detalje u vezi sa organizacijom tima i načinom upravljanja, dgovornosti tima menadžera i njihove funkcije. Vlasnička struktura i pravni oblik organizacije.
Analiza rizika koji mogu da nastanu kroz poslovanje i predviđena strategije za njihovo preventivno otklanjanje ili ispravno reagovanje. Analiza rizika je ujedno i jedna od najmudrijih i najodgovornijih delova planiranja poslovanja.
Predstavlja elementarnu pretpostavku uspešne implementacije celog poslovnog plana. Zato je neophodno da biznis plan sadrži plan aktivnosti sa definisanim rokovima i istaknutim prelomnim događajima, posle kojih započinju nove faze razvoja poslovnog poduhvata.
Projekcije prihoda, rashoda i profita su od ključne važnosti za svaki poslovni poduhvat. Vođenje svakog biznisa suštinski se svodi na veštinu kreiranje pozitivne razlike izmedju prihoda i rashoda. Kontrola finansija uključuje prodaju, troškove radne snage, analizu dobitaka i gubitaka, projekcije toka novca, bilansa stanja i uspeha, kao i ukupan iznos potrebnih kapitalnih investicija.