5 razloga zašto apsolutno morate optimizovati svoju veb stranicu za mobilne uređaje
Činjenica je da ako niste optimizovani za mobilne uređaje, na kraju ćete izgubiti prodaju. Istraživanje pokazuje da će 57 odsto korisnika mobilne telefonije napustiti vašu veb lokaciju ako je potrebno više od 3 sekunde za učitavanje, a 30 odsto će napustiti kupovnu transakciju ukoliko korpa za kupovinu nije optimizovana za mobilne uređaje.
S obzirom na to koliko je važno da veb sajt može biti za bilo koji mali biznis, čini se prirodnim da se dodatno briga kako bi se osiguralo da je veb lokacija prijateljska za mobilne uređaje. Za mene je neverovatno koliko toliko veb lokacija još nije optimizovano za mobilno iskustvo.
Evo pet razloga zbog kojih mala preduzeća moraju imati optimizovanu veb lokaciju:
1. Korisnici mobilnih telefona su drugačiji
Korisnici mobilnih uređaja imaju različite ciljeve od desktop korisnika i obično to znači da žele informacije u brzim i lako svarljivim ugrižima. Korisnici izveštavaju da su njihove kupovine za mobilne uređaje često impulsne kupovine i neke statistike pokazuju da korisnici mobilnih uređaja troše više novca po kupovini nego što kupci rade na veb lokacijama na desktopu.
Ovo podvlači značaj optimizacije vašeg mobilnog iskustva u skladu sa potrebama i ponašanjima posetilaca u kontekstu toga kako će najverovatnije pretražiti vašu veb stranicu. Putanjem ka kupovini ili istraživanju jednostavnog i intuitivnog vi ćete se preciznije prilagoditi korisnicima mobilnih uređaja kojima je hitno potrebna informacija za donošenje odluka u letu.
2. Sve veći broj korisnika
Sa četvrtinom globalnih pretraga veb stranica na mobilnom uređaju od preko milijardu korisnika širom sveta, mobilne veb stranice su jednako važne, ako ne i više, od desktop verzija. Više izvora izveštava da korisnici pametnih telefona angažuju sa mobilnim veb stranicama i aplikacijama dok gledaju TV, putuju na posao i istovremeno koriste računar.
Kako je Google jasno objasnio prošlomodišnje ažuriranje Hummingbird-a, budućnost pretraživanja je mobilna, a veb-lokacije koje nisu korisne na prenosnim uređajima videće se da njihov rang pretraživanja pati za to.
3. Bolje angažovanje trgovaca
Ljudi više vole svoj brend kada nudite zadovoljavajući mobilni doživljaj i verovatnije će se vratiti na vašu veb lokaciju kasnije na radnoj površini. 90 procenata ljudi prijavljuje da se kreće između uređaja ili „višestruki pregled“, da bi se postigao zadatak. Kada je vaše iskustvo mobilnog uređaja optimizirano za funkcionalnost i konzistentnost, to podstiče poverenje i afinitet sa korisnicima.
S druge strane, ako je vaš mobilni veb sajt teško za navigaciju, verovatnije je da će kupci doći na konkurenciju nego na vas na desktop računaru. Ako ne možete da pružite ono što im treba kada im je potrebno, izgubićete priliku za prodaju i rizikujte da trajno izgubite kupca konkurentu.
4. Povećane konverzije
Desktop veb lokacije u mobilnim pretraživačima su neefikasne u pretvaranju posetioca u kupce. Pozivi za akciju (CTA) su često nejasni, linkovi su teško kliknuti i kontaktne stranice su sahranjene u neugodnim menijima. Mobilni kupci imaju malo strpljenja za netaknut vebsajt i jedna trećina njih će napustiti transakciju ako lokacija nije optimizovana za mobilne uređaje.
Da biste maksimalno iskoristili mobilne uređaje, CTA bi trebali biti jasni i jednostavni za klik i informacije o kontaktima bi trebale biti jedna od prvih stvari koje posjetitelji vide. 80 odsto kupaca priznaje da su mobilne kupovine impulsne i da će ih verovatnije kupovati i komunicirati sa brendom koji nudi angažovano mobilno iskustvo.
5. Smanjite stopu bounce-a
Sadržaj koji izgleda odlično na radnoj površini može biti nečitljiv na mobilnom uređaju. Posetioci neće ostati na vašoj veb lokaciji ako moraju da štipaju i zumiraju ili nečistoće u nečitljivom obliku, ili još pogoršavaju ako blic ili nešto što zahteva dodatke za prikazivanje u pregledaču. Ako vaša veb lokacija nije profesionalno optimizovana za mobilne uređaje, vaša brzina oduzimanja na mobilnim uređajima će biti izuzetno velika. Omogućavajući mobilnim posetiocima odgovarajuće i intuitivno korisničko iskustvo, očigledno ćete angažovati posetioce duže i voziti više od njih da biste ih kupili ili pitali.
Mobile Health Check: preuzmite svoj pametni telefon i idite na svoju veb lokaciju. Pitajte ova pitanja:
• Da li se opterećuje za manje od tri sekunde?
• Da li vam skreće pažnju na ključne prodajne tačke ili poruku?
• Da li je sadržaj lako čitljiv?
• Da li je lako navigirati?
• Da li je lako prepoznati i aktivirati poziv za akciju?
• Da li pruža dobro korisničko iskustvo?
• Da li je veb stranica koju ćete provesti ako nije vaš?
Ako ste uglavnom odgovorili „ne“, onda je vreme da optimizujete svoju lokaciju za mobilne uređaje i uhvatite saobraćaj i prodaju koju ste propustili.